הצד השני של הפרעת קשב וריכוז

"יש לך פוטנציאל, אבל את/ה לא מממש/ת אותו", "את/ה יכול/ה אבל לא רוצה" – כמה מאיתנו שמעו את המשפטים האלה במהלך חייהם ממורים בבית הספר? מפקדים בצבא? מנהלים בעבודה? כמה מאיתנו ממשיכים להתנהל תחת השפעת אמירות אלה?
האם גם אתם, כ"אנשים גדולים", מרגישים שיש לכם "את זה" אבל אינכם מצליחים לממש את היכולות הייחודיות לכם ועל כן אינכם מוערכים כפי שמגיע לכם? במקרים רבים, מקור תופעת "אי מימוש היכולת" הוא בהפרעת קשב וריכוז (ADHD) מאובחנת או שאינה מאובחנת. כאשר התופעה לא מטופלת, יחושו ילדים בעלי ההפרעה תחושת כישלון מתמשכת. אי ההצלחה החוזר על עצמו יוליד דימוי עצמי נמוך ומחסור בביטחון עצמי. אותם ילדים עשויים להפוך למבוגרים מתוסכלים ולא ממומשים. חבל, שכן יתכן והם אינם מודעים לכך שדווקא הם – אנשים בעלי הפרעות קשב וריכוז – מאופיינים בתכונות ויכולות גבוהות יותר מאנשים אחרים. לרבים מהם תכונות נפלאות, מעל ומעבר לממוצע, כמו: אנרגטיות, יצירתיות, יכולת "לחשוב מחוץ לקופסה", תעוזה, כריזמה, חוש הומור מפותח וכושר התמודדות גבוה עם אתגרים חדשים.

איך הופכים הפרעת קשב וריכוז מחיסרון ליתרון?
מתאמנים ומתאמנות המגיעים אלינו עם קשיים לממש את יכולותיהם בגלל הפרעת קשב וריכוז+ תופעות לוואי רגשיות הכרוכות בהפרעה, עוברים תהליך של אימון קוגניטיבי משולב בתרגילי NLP ופסיכו-מטפוריקה. בסופה של דרך הם מצליחים להביא לידי ביטוי את יתרונותיהם הרבים ולחוש הצלחה.
הנה לצורך המחשה סיפורן של שתי מתאמנות: האחת, בחורה צעירה, שמאז ומעולם זוכרת את עצמה משתעממת בבית הספר, כזו שהמורים תמיד אמרו לה שיש לה פוטנציאל אבל היא לא מממשת אותו וכו'… ככל ששמעה את המשפטים האלה יותר, חשה יותר ויותר חסרת יכולות ויצרה לעצמה דימוי פנימי וחיצוני של "טיפשונת". משפטים אלה מהדהדים בראשה כל הזמן, ולמרות זאת, במהלך השנים גילתה אהבה לתכנות מחשבים ולמדה שלוש שפות תכנות בעצמה. היא הגיעה אלינו לאימון אישי עם הרבה כעסים ותסכולים. היא הרגישה דחויה ולא מוערכת, התקשתה לנהל את זמנה, סבלה מדחיינות וחשה חוסר ביטחון עצמי. באימון עבדנו על ניהול זמן, ניהול רגשות, תקשורת אסרטיבית, פיתוח כישורי חיים, שיפור האינטליגנציה הרגשית וחיזוק הדימוי העצמי. עם הזמן, התחזקה אותה מתאמנת וגילתה שהפרעת הקשב והריכוז, המלווה אותה מאז ילדותה, היא המקור ליצירתיות הרבה שלה וליכולתה ללמוד במהירות נושאים חדשים. היא מצאה עבודה הולמת והיא ממשיכה ללמוד ולהתפתח. חל שיפור גם בתחומי חיים אחרים והיא חשה, לפי דבריה, "כאילו נולדה מחדש".
מתאמנת אחרת, סטודנטית בת 28, שהגיעה אלינו לאימון, סבלה כל השנים מהפרעת קשב וריכוז. כישלונות חוזרים בלימודים יצרו אצלה שק גדול של תסכולים וביטחון עצמי נמוך. גם היא התקשתה לנהל היטב את זמנה וחוותה כבוגרת אכזבות רבות. האימון הקנה לה כלים חדשים ומשמעותיים, נפתחו בפניה ערוצי מודעות חדשים והתודעה השתנתה. אט אט היא גילתה, באופן ברור ומדויק שיתרונותיה נעוצים דווקא בהפרעת הקשב והריכוז שלה. הכלים שרכשה באימון מאפשרים לה לחיות בשלום עם הלקות ולהתמודד היטב עם מגבלותיה.
חשוב לנו להדגיש: אפשר להפיק הישגים רבים מהפרעת קשב וריכוז. מאחר ומדובר בתופעה שכיחה בעידן המודרני הרב-ערוצי, כדאי מאוד להתייחס ליתרונות הטמונים בה במקום להדגיש את הקשיים להם היא גורמת. כך עם ילדים וגם עם מבוגרים.

לחץ כאן לצפיה בוידיאו טיפים

גלה את סודות שיפור החיים - לחץ כאן לצפיה בוידיאו טיפים

לחץ על התמונה לצפיה בוידיאו טיפים

דניס ופנינה מרימסקי,
מומחים לתהליכי שינוי : אימון אישי, אימון עסקי , פסיכו-מטפוריקה,  ו NLP : כולל אימון לאינטליגנציה רגשית, זוגיות, דימוי עצמי, הפרעת קשב וריכוז ולבעלי צרכים מיוחדים מה אומרים עלינו?
לוטוס הדרכה לשינוי
Google+

Related posts:

  1. מדוע אנו נוטים לדחות את משימות היום למחר?
  2. אסרטיביות – הדרך הקלה?
  3. למה לדחות למחר?
  4. מי הקברניט בחיים שלך?
  5. פסיכו-מטפוריקה : המסע לארץ ההתמרות
הפוסט הזה פורסם בתאריך NLP, אימון אישי, דחיינות, העצמה, כללי, קשב וריכוז, שינוי בחיים עם התגים , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . קישור קבוע.

כתיבת תגובה

האימייל שלך לא יוצג בבלוג. (*) שדות חובה מסומנים

*

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>