מי הוא מלך החיות האמיתי

 

אילו נערכו בחירות בין כל החיות למצוא את מלך החיות, מי היה המנצח? אלו תכונות חשובות יותר ואלו פחות?
האריה חיה מרשימה – חזק, נחוש ומהיר אבל האם בגלל זה מגיע לו התואר מלך החיות?
מסתבר שבתחרות של כוח על היבשה, הפיל היה מנצח בקלות ובנוסף , לפיל יש חוש שמיעה מדהים ויכול לשמוע פיל אחר ממרחק של 6 ק"מ. אולי מהירות חשובה יותר בעולם החיות בו רק הזריזים תופסים את ארוחת הצהריים שלהם? אם כן, מגיע פרס לברדלס שרץ במהירות הגבוהה ביותר על היבשה – 100 ק"מ לשעה. אף על פי כן, אם חוש הריח הכי חשוב, הדוב החום מנצח בקלות כי הוא יכול להריח אוכל ממרחק של 32 ק"מ. למה להגביל את התחרות לחיות היבשה, יש גם את חיות הים. החיה הגדולה ביותר בים או ביבשה היא הלוויתן הכחול – אורכו מגיע ל 30 מטר.האם לא מגיעה לו התייחסות?
האם תכונות אלו חשובות בכלל בעולם בו האדם הוכיח את עליונותו הטכנולוגית? אולי  בעידן השיבוט הגנטי אבד הכלח על חוכמת החיות ובכלל על חוכמת הטבע?
אם כן האדם הוא המנצח, המלך החדש, הבלתי מעורער של כל החיות. רק רגע.. בואו נחשוב . למה מגיע לו?
אפשר לטעון כי מגיע לו כי הוא החיה הכי דינאמית ויודע לנדוד ולהתפרס על כל כדור הארץ. עם זאת אפשר עדיין להתווכח שעוף-ים נודד למרחקים יותר גדולים מהאדם עד 70,000 ק"מ בשנה. 

איך זה מתקשר לאימון ולהתפתחות שלנו – בני האדם?
אנחנו, בני האדם, לוקים ביהירות כאשר אנו משווים את עצמינו לכוחות הטבע ולחוכמתן של החיות. לא תזיק לנו מעט צניעות. כמאמנים אישיים אנחנו מדגישים כי הפנמת תפיסה זו חיונית לעבודת ההתפתחות האישית של המתאמן.
מדוע?
מתאמנים המגיעים אלינו לאימון אישי מציגים את עצמם ואת עולמם מתוך תפיסות מקובעות, מחשבות ורגשות שנזרעו ונטמנו בקרבם עוד מימי ינקותם – והם שמנחים את דרכם בעולם. כאשר אנחנו יוצאים יחד למסע האימון המשותף שלנו, אנו מסבירים להם שכדי לצמוח ולהתפתח עליהם לפתוח את הראש, ללמוד ולהכיר דרכי חשיבה חדשות ובלתי מוכרות להם, שכן זהו תנאי הכרחי על מנת לחולל שינוי בדפוסי התנהגות קודמים ומעכבים. כדי להיחלץ מקיומם בעולמם החסום, העקר מסיפוק, תוצאות חיוביות והגשמה – עליהם לפתח סקרנות ופתיחות לקשת אפשרויות ודרכי חשיבה חדשות ויצירתיות, שיאפשרו פריצת דרך בחייהם. אנו מסבירים למתאמנים שלנו כי ככל שנרחיב את  מפת העולם האישית שלהם – כך גם נוכל להרחיב את דרכי פעולתם בעולמם הפרטי. לעיתים קרובות, במהלך האימון מסתבר שמה שהכי מפריע למתאמן להשיג את מטרותיו , אלה הם הדברים שהוא בטוח שכבר יודע היטב ;על יכולותיו, מגבלותיו והאפשרויות  שלו לפעול באופן אפקטיבי.לכולנו מערכת מארגנת של מידע בראש המסווגת כל דבר חדש כדומה לידע הקיים שלנו, ומפריע לנו להתקדם. זוהי מלכודת היהירות שנוצרה מהניסיון הרב שצברנו  בחיים. היא פוגעת ביכולת שלנו להבחין ולזהות  באופן מודע הזדמנויות למידה לגמרי חדשות. הילד הקטן הוא מדען קטן עם רוח חוקרת טבעית. כאשר אנו מתבגרים, ראשוניות העולם דוהה, ואנו נוטים לפעול מתוך הרגל ולהתייחס אל הסביבה והעולם כמובנים מאליהם
באמצעות תרגילי דמיון מודרך ו- NLP – אנו חודרים לעולמם הבלתי מודע וחוקרים לעומק אמונות מגבילות ("אני לא יכול למצוא עבודה, זוגיות מאושרת וכו'…כי אני לא מספיק טוב/ה, כי אין לי מזל בחיים…"), אנו בונים מערכת  חדשה של למידה אמיתית והתבוננות בעולם, שהיא מערכת נקייה המורכבת אך ורק מתובנות חדשות. אחרי התנסות בחוויות חדשות שהמתאמן לא חלם שהוא מסוגל לגלות – התמונה משתנה.מתאמן המאפשר לעצמו למחוק את הידע הקודם והמעכב שלו ולהיפתח לערוצי למידה ותודעה חדשים – ייפתח גמישות מחשבתית, ינקה את דפוסי העבר, ישתחרר מאמונות מגבילות ויוכל למצוא לעצמו דרכים חדשות וטובות יותר בחייו.
צפייה והבנה של עולם הטבע היא אחת האפשרויות ללמידה והחכמה.

                                                        לחץ כאן לצפיה בוידיאו טיפים  

גלה את סודות שיפור החיים - לחץ כאן לצפיה בוידיאו טיפים

לחץ על התמונה לצפיה בוידיאו טיפים

 

אז, האם בני האדם חכמים יותר מהחיות?
רובינו חושבים שעליונות האדם על כל החיות האחרות, כה בולטת שאין על מה להתווכח. הרי בני אדם כה חכמים שהם המציאו את הרעיון עצמו של בחירות ושל דמוקרטיה,הלא כן?
כאן נכונה הפתעה גדולה ומכאיבה שפוגעת ביהירות שלנו, ומלמדת אותנו קצת צניעות. בני אדם לא המציאו את הבחירות, הדבורים המציאו שיטה של "בחירות דמוקראטיות" לפני מיליוני שנה.
כשדבורים מחפשים בית חדש (כי הכוורת הנוכחית הפכה להיות דחוסה מדי), הם בוחרים את האתר הטוב ביותר באמצעות הליך דמוקרטי. במהלך הימים הבאים, כמה מאות דבורים גששים מחפשים בין 10-20 אתרים פוטנציאליים וכל אתר מוכרז על ידי ריקוד.
הביולוג מאוניברסיטת קורנל, תומאס סילי, מומחה בחקר הדבורים טוען כי "דבורה גשש מתאימה את אורך הריקוד שלה בהתאם לטיב האתר". "יש בה יכולת מולדת לשפוט את איכות האתר, והיא כנה; אם האתר בינוני היא לא תפרסם אותו בהתלהבות." האתר הטוב ביותר יוצר את הריקוד החיוני ביותר, כך שהפופולאריות בין הגששים גדלה מהר מאוד. האתר הפופולארי ביותר נבחר כאשר מספר הדבורים המבקרות בו מגיע לגבול הקריטי. סילי טוען שיש חוכמה בטבע שמאפשרת לקבוצה (נכון גם לגבי נמלים) להגיע להחלטות אופטימאליות ביחד, כאשר כל יחיד תורם את פיסת המידע שלו. כאשר יש מטרה משותפת המפתח להצלחה היא שהקבוצה מגוונת ושמנהיגיה הם פתוחים והוגנים.
המקרה של הדבורים אינו יוצא דופן. ככל שבני אדם ניגשים לטבע עם גישה פתוחה של למידה, מתגלים יותר ויותר דברים מעניינים וחלקם כבר יושמו בטכנולוגיה חדשה. המציאו מונח חדש עבור החדשנות בהשראת הטבע – הביומימטיקה  – Biomimicry.
כיום ישנם פטנטים רבים שהושאלו מאימא טבע כגון צבע דוחה מים שמיוצר מהשראת תכונות פרח הלוטוס. פעם צחקו על האגדות שסיפרו על התכונות המופלאות של פרח הלוטוס. אך, בשנת 1975 הסתבר, שלאפקט הלוטוס יש בסיס מדעי. ווילהלם ברתלוט השתמש במיקרוסקופ אלקטרוני וגילה כי כל עלה של לוטוס מכוסה ע"י גבשושיות זעירות, אשר יוצרות מירקם מחוספס, שעליו שום-דבר אינו נדבק.  חלקיקי -  האבק  דבקים לטיפות מי – הגשם  המתגלגלות מעל העלים. פירוש הדבר, שהעלים נותרים יבשים ונקיים.
. מהאטמה גנדי היטיב להגדיר את הקושי בקבלת חשיבה חדשה כשאמר: "קודם הם מתעלמים ממך, אז הם צוחקים עלייך, אחר כך הם נלחמים בך, ולבסוף אתה מנצח". 

דניס ופנינה מרימסקי,
מומחים לתהליכי שינוי : אימון אישי, אימון עסקי  ו  NLP : כולל אימון לאינטליגנציה רגשית, זוגיות, דימוי עצמי, הפרעת קשב וריכוז ולבעלי צרכים מיוחדים מה אומרים עלינו?
לוטוס הדרכה לשינוי
Google+   

Related posts:

  1. מדוע חשובה האחדות בין האדם וסביבתו האנושית?
  2. האם אפשר ללמוד איך להיות מאושרים?
  3. געגועים לעתיד
  4. החבר הכי טוב של עצמנו
  5. האם אנו יכולים להשפיע על הקרמה שלנו?
הפוסט הזה פורסם בתאריך NLP, אימון אישי, טבע, כללי, למידה עם התגים , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . קישור קבוע.

כתיבת תגובה

האימייל שלך לא יוצג בבלוג. (*) שדות חובה מסומנים

*

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>