גלו את יכולתיכם להשפיע



מאין נובעת יכולתו של אדם לשכנע ולהשפיע על סביבתו?
כיצד אנו מגייסים כוחות להשפיע על אחרים?
האם כולנו מסוגלים לכך?
סיפורי האישי מלמד שלעיתים נדרשים חמישה עשורי חיים כדי לגלות את הכוח הטמון בתוכנו וכיצד הוא משרת השפעה על אנשים אחרים.
גדלתי בפרבר נידח של לונדון, בן יחיד להורים מהגרים יהודים שרצונם העז היה להתבולל ולהשתלב בקהילה של האנגלים המקומיים. כאשר הייתי בן 11, נרשמתי לבית ספר תיכון באזור מרוחק, מאחר והורי רצו לקנות דירה שם. כאשר התבטלה העסקה, המשכתי לנסוע יום-יום לבית הספר המרוחק, וכך במשך שבע שנים. לא עלה בדעתם של הורי לפנות לרשויות בבקשה להעביר אותי לבית ספר מקומי. גם אני לא ערערתי על כך. חונכתי להאמין שיש שני סוגי אנשים בעולם: אשפי שיווק ובני תמותה רגילים. לפי השקפת עולם זו, אשפי השיווק ניחנו בקסם אישי ויחסי אנוש מעולים המאפשרים להם "לשווק את עצמם", לשכנע ולהשפיע על אחרים, ואילו בני תמותה רגילים צריכים לדעת להשתלב במערך הקיים ולקבל את גורלם כצרכנים פסיביים, או מומחים טכניים מאחורי הקלעים. ברור שהורי ואני היינו שייכים למחנה של בני תמותה רגילים שנותרו מחוץ למעגל ההשפעה.
רק כשהגעתי לגיל 50 גיליתי שיש לי יכולת לשכנע, לשנות דעות ולהשפיע על אחרים!! מצאתי בתוכי שתי מיומנויות חדשות שערכם לא יסולא בפז: יכולת לעשות מחקר (באינטרנט) כדי לבסס את טעוני ויכולת לנמק ולשכנע את האחרים לקבל את דעתי. מהיום הזה, נופץ המיתוס המשפחתי שלי ועליתי על דרך של העצמה ולימוד של תקשורת בין אישית.

אומנות ההשפעה
בפועל, כולם משפיעים וגם מושפעים. ברור שאנחנו משפיעים על ילדינו (לפחות בגילאים קטנים) אבל אנחנו לא תמיד מודעים לכוחות שלנו להשפיע על מבוגרים במעגל הקרוב שלנו (משפחה וחברים) ועוד פחות על המעגל הרחוק (עמיתים בעבודה, שכנים, קוראי הבלוג , פייסבוק וכוי). ישנן מספר דרכים להשפיע על אחרים:
יחסי גומלין: למשל – אם ניתן דוגמית טובה בחינם או שיעור מוצלח בחינם, המקבל ירצה להחזיר טובה.
- דוגמא אישית ומתן השראה: הורים, מורים או מנהלים שמעבירים מסר של ייעוד משותף או הזדמנויות מרגשות.
- ניהול משא ומתן ותהליך פישור: חיפוש פשרות וויתורים כדי לקרב עמדות וצרכים שונים או כדי להתאים מחיר ליכולת לשלם.
גישור: תהליך של בירור אינטרסים מאחורי העמדות וקירוב לבבות כדי לצקת פתרון בו שני הצדדים מנצחים.
- שכנוע על בסיס עובדות ונימוקים הגיוניים.
- חוקים וסמכות : תהליך של הפנייה נמרצת לגורמי סמכות, חוקים או תקנון ומצוות.
- אפקט העדר : סביר להניח שמה שטוב לכולם טוב גם לך. שכנוע על בסיס טובת הקבוצה (כגון בית הספר, השכונה, וועד העובדים, המדינה).
- הזדמנות חולפת : כאשר יש הנחה או תנאים מוגבלים בזמן, קל יותר לשכנע אנשים לסגור עסקאות בדחיפות.
- קירבה, קסם או יופי אישי: אנחנו מושפעים יותר מאנשים שאנחנו אוהבים בין אם מדובר בקרבה והיכרות קודמת או משיכה בגלל יופי חיצוני או קסם המוכר.

כיצד מוצאים את הכוח לשכנע ולהשפיע על הסביבה?
גם אנשים שמעולם לא חוו הצלחה בשכנוע, כאלה שחיו בתחושה שאין להם כלל את הכישרון או המיומנות להשפיע על סביבתם, יכולים להצליח.
נמחיש זאת בעזרת סיפור המקרה הבא. הגיעה אלינו לאימון אישי אישה באמצע שנות החמישים לחייה, שחשה כי מאז ומעולם הייתה מושפעת מהאנשים שסביבה – בני משפחה חברים וקולגות לעבודה, תמיד הייתה כמו בובת מריונטות שכולם מושכים אותה בחוטים ומנווטים אותה. מעולם לא הצליחה להשפיע על אחרים ולהניע אותם להבנה או לעשייה בהתאם לרצונותיה. היא חשה מאוד כועסת ומתוסכלת מכך.
במהלך האימון, לימדנו אותה על כוחן של המילים. כאשר אדם מדבר, למילים שהוא אומר ישנה השפעה גדולה מאוד אך הן תופסות רק  כ-7% בלבד מסך התקשורת. לאינטונציה  יש חלק נכבד יותר והיא מהווה כ– 38% מסך התקשורת ולשפת הגוף  ההשפעה הגדולה מכולן – 55% מסך התקשורת. כלומר, אם אנחנו אומרים דברים באינטונציה לא הולמת ועם שפת גוף שאיננה תואמת את תוכן הדברים – לא נוכל להשפיע.לכן, עבדנו איתה באימון על סינרגיה של חווית הדיבור וכיצד לחבר בין שלושת המרכיבים, המשקפים ביטחון בדברים הנאמרים וביטחון עצמי, כדי שיחד יצרו אפקטיביות ומשמעות.
בנוסף, עבדנו על יחסי גומלין ואיך לעשות בהם שימוש נכון על-מנת לגרום לאחרים להשתכנע. לימדנו אותה להתנהל בדרך של דוגמא אישית שזו דרך מעולה להעברת מסרים. היא למדה כישורי חיים וכישורי דיאלוג, שהם הבסיס לניהול משא ומתן, פישור וגישור שיסייעו לה בתהליכים של קירוב לבבות. היא למדה את כוחו של שכנוע על בסיס עובדות וטיעונים הגיוניים. באימון היא הכירה והתנסתה בחוקי האסרטיביות, כמו גם לעשות שימוש בקסם אישי וביופייה (היא הייתה אישה יפה ביותר, אך מעולם לא ראתה את עצמה כך ובטח לא חשבה להשתמש בנתונים הטבעיים שלה כדי להשפיע). עבדנו על גישת הפתרונות לפי שיטת NLP כדי למצוא פתרונות שיספקו תוצאה רצויה עבורה.
המתאמנת שלנו למדה לקבל החלטות ולשכנע – מבלי להכניע בכוח או לוותר לחלוטין. היא הפכה למאושרת ביותר שכן הצמיחה וההתקדמות באו לידי ביטוי בכל הרבדים של חייה – כבת זוג, עובדת, אם וסבתא.

"בעודנו מתירים לאור שלנו לנצוץ, אנו נותנים שלא במודע לאנשים אחרים רשות לעשות את אותו הדבר. ככל שנשתחרר מהפחדים שלנו, נוכחותנו תשחרר אחרים מפחד" – מריאן ויליאמסון

לחץ כאן לצפיה בוידיאו טיפים

גלה את סודות שיפור החיים - לחץ כאן לצפיה בוידאו טיפים

לחץ כאן לצפיה בוידאו טיפים

דניס ופנינה מרימסקי,

מומחים לתהליכי שינוי : אימון אישי, אימון עסקי , פסיכו-מטפוריקה,  ו  NLP : כולל אימון לאינטליגנציה רגשית, זוגיות, דימוי עצמי, הפרעת קשב וריכוז ולבעלי צרכים מיוחדים. מה אומרים עלינו?
לוטוס הדרכה לשינוי
Google+

Related posts:

  1. הזמן ליראת כבוד
  2. האם מאוחר לתקן חרטות
  3. נלחמים על הגשמת החלום
  4. כן ליראת כבוד, לא לפחד
  5. האם אתה דורש יותר מדי מעצמך
הפוסט הזה פורסם בתאריך NLP, אימון אישי, העצמה, כישורי חיים, כללי, למידה עם התגים , . קישור קבוע.

כתיבת תגובה

האימייל שלך לא יוצג בבלוג. (*) שדות חובה מסומנים

*

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>