פגשתי את אני העתידי הרזה

פנינה

"על כולנו לסבול מאחד משני הסבלות: סבל המשמעת או סבל החרטה. ההבדל הוא שהמשמעת שוקלת גרמים ואילו החרטה שוקלת טונות" – ג'ים רוהן
"בלילה חלמתי חלום בו פגשתי את האני העתידי הרזה. היא הייתה חטובה, נחשקת והגוף שלה הקרין בריאות ואושר. היא לחשה לי באוזן: "בואי. בואי אלי. כל הזמן את מתקרבת אלי. אל תרימי ידיים. תמשיכי עם הדיאטה. תמשיכי עם הפעילות הגופנית והריקודים. עוד מעט נפגש". בבוקר קמתי , שקלתי את עצמי והסתכלתי בראי מתוסכלת. אולי ירדתי בהיקפים אבל המשקל לא זז. חיסלתי את ארוחת הבוקר הדלה שהדיאטנית הרשתה לי ורטנתי נגדה "היא לקחה לי את כל הדברים הטובים." לא נשברתי . אני לא רוצה להתחרט עוד פעם. אך קשה לי. היכן האני מהחלום ואיפה אני נמצאת היום?
זהו סיפור מתח בין תקווה וייאוש, בין משמעת וחרטה. זוהי עדות חיה למאבק הקשה לחולל שינוי – ליצור עתיד טוב יותר שאיננו תוצאה אוטומטית של העבר העגום והמאכזב. 

כיצד לחולל שינוי?
כדי להשתנות אנו זקוקים למערכת הנעה חזקה כדי לברוח מכוח האינרציה של המצב הנוכחי ומערכת ניווט ומשיכה יעילה כדי להתביית על המטרה כמו טיל מונחה.
כיצד עושים את זה?
החלק הראשון הוא קל יחסית .
עלינו להשתמש בכוח הדחיפה של כל מה שדוחה אותנו במצב הנוכחי.
הנה מספר דוגמאות כיצד אנשים שמנים שרוצים לרזות יכולים להשתמש בכוח הגועל:
- מגעיל אותי להסתכל על קיפולי השומן בגופי.
- נמאס לי מהמצב שהחתיכים (או החתיכות) לא רואים אותי ממטר
- אני מתביישת להסתובב בים או בבריכה בבגד ים
- לא בא לי יותר ללכת למסיבות בהן מתעלמים ממני
- אני לא יכולה לסבול ללכת לבליינד דייט ולראות את המבט המאוכזב כאשר רואים אותי
- נמאס לי להיכנס לחנות בגדים ולא למצוא את מה שליבי חושק כי זה לא קיים במידות שלי.
עכשיו, יצרנו את כוח הדחיפה לברוח מהמצב הנוכחי ועלינו לנצל את התנופה כדי ליצור שינוי אמיתי ולהתביית על המטרה. כאן נשתמש בכוח המשיכה בעזרת מודל השינוי של רוברט דילטס. 

שש רמות לוגיות של שינוי

שש רמות לוגיות של שינוי
שש הרמות מהוות פירמידה איתנה שנותנת לנו בסיס רחב לבסס את השינוי.
אנחנו נתחיל עם הרמה העליונה ונגמור עם הרמה התחתונה.
6. ייעוד. למען מי או מה אני רוצה להשתנות? כאשר אשתנה איך זה ישפיע על השייכות שלי?
לדוגמא:
- אני רוצה לרזות כדי להתקבל למועדון האקסקלוסיבי של החתיכים והחתיכות.
- אני רוצה לרזות כדי להוכיח לכולם שזה אפשרי
- אני רוצה לרזות כדי לתת תקווה לאחרים כמוני ולהראות להם את הדרך
- אני רוצה לרזות כדי שאוכל להתלבש בצורה שאני אוהבת ולאהוב את עצמי. 

5. זהות .מה זה אומר עלי שאני יכולה להשתנות? איזה סוג אדם אני?
לדוגמא:
- אם אני יכולה להתמיד בתכנית הרזיה זה אומר שאני אדם נחוש
- אם אצליח לרזות למרות כל הקשיים, זה אומר שאני מצליחן או מצליחנית
- אם אני יכול\ה להציב לעצמי מטרות מאתגרות כמו הרזיה ולהשיג אותן אני אדם ראוי ושווה 

4. ערכים ואמונות. למה? למה זה חשוב להשתנות?
לדוגמא:
- אני רוצה לרזות כדי להוכיח לעצמי שיש לי כוח רצון
- אני רוצה לרזות כדי להוכיח לעצמי שיש התאמה בין המילים והמעשים שלי – שיש לי יושרה
- חשוב לי לרזות כדי שארצה להסתכל על עצמי בראי 

3. כישורים ומיומנויות. איך בדיוק? כיצד לגייס את הכישורים שלי כדי להשתנות?
לדוגמא:
- אהבת הריקודים תעזור לי לשרוף קלוריות
- יכולת כתיבה תנוצל כדי לנהל יומן הצלחות
- אבקש מהחברות והחברים לעודד אותי על כל התקדמות 

2. התנהגות. מה עושים כדי להשתנות ?
לדוגמא:
- מתייעצים עם מומחים כגון מאמנת או דיאטנית
- מבצעים תכנית פעולה להרזיה בהתאם לייעוץ המומחים
- הולכים לחדר כושר ועושים ספורט
- בודקים תוצאות על ידי מדידת משקל ואחוזי שומן 

1. סביבה. עם מי, מתי, ואיפה אנו פועלים כדי להשתנות?
לדוגמא
-  כל יום ארוץ בים עם החברים שלי
- אשמור מכשיר למדידת משקל בחדר שינה כדי למדוד משקל פעם בשבוע בבוקר כשאני קם/ה
- אצטרף למועדון שומרי משקל ואשתתף בפגישות פעמיים בשבוע

אימון להרזיה מהראש ומטה
הגיעה אלינו מתאמנת בשנות ה-60 לחייה לאימון אישי להרזיה מהראש ומטה. מסיבות בריאותיות, היא הייתה צריכה לעשות דיאטה דחופה במטרה להוריד עשרה קילו ממשקלה. כוח הדחיפה לשינוי פעל בעוצמה, מטרת האימון הייתה להניע גם את כוח המשיכה, דהיינו את השגת המטרה בהצלחה.
בשלב הראשון הפגשנו את המתאמנת עם הנקודות שתצטרך לעבור בדרך. ראשית, מפגש עם שורש הבעיה: אכילת יתר איננה פיזיולוגית אלא רגשית. כדי לרדת אל עומק הבעיה עבדנו על מיפוי ערכים והשתמשנו בטכניקת תרפיית קו הזמן ב- NLP וכך ניקינו רגשות שליליים: כעסים, תסכולים ופחדים. בהמשך, היא למדה להקשיב באמת לצרכי הגוף ולתרגל אסטרטגיות אכילה של רזים. היה עליה להיפטר מהרגלים רעים ומאובססיות ישנות ולשלב אימון גופני כדרך חיים, תרגול יומיומי שיגרום לה לאהוב אותו ולהרגיש הנאה וכייף. (חשוב לציין שאדם רזה אוכל רק לצורך הקיום. בעוד אדם שמן אוכל מכל מיני סיבות אחרות, שבוודאי אינן לצורך קיום פיזיולוגי בלבד…)
עם התקדמות מהלכי האימון, עבדנו איתה בתהליך שנקרא "ריפריימינג" – מסגור מחדש – טכניקה ב- NLP שמטפלת בהתנגדויות, בהמרת השלילי בחיובי, ומטרתו בהקשר זה הוא להפחית תחושות של החמצה וויתור הכרוכות בתהליך הדיאטה ("לקחו לי את כל מה שאני אוהבת ..") ובמטרה שלא להתפתות לאכול מעבר למה שמותר במסגרת הדיאטה. עבודה זו שולבה בטכניקות נוספות ב-NLP: שינוי אמונות מגבילות, חיזוק אמונות מעצימות שתומכות בהשגת המטרה, מיזוג מטרות אל העתיד ועוד.
בתוך כך, עבודה רבה הושקעה בהכללה לעתיד – הקרוב והרחוק, על-ידי תרגילי דמיון מודרך שבהם שרטטה את התוצאה (outcome) – איך היא תראה, תשמע, תתלבש, תנוע, תלך – בעתיד – כשתהיה רזה. במקביל, עבדנו על חיזוק הערך העצמי ופיתוח דימוי עצמי חיובי.
לסיום, היא למדה אסטרטגיה להתמודדות עם נפילות, כי כשנשברים לפעמים בדיאטה (כמשל) , צריך לדעת ולהביט לעבר עתיד מושך על-ידי שתילת דימויים חיוביים בעתיד המסתתר מעבר לפינה. המתאמנת הפנימה כי הטעות היא לא כישלון, אלא אתגר שיש לעמוד בו. היא החלה לתת קרדיט לעצמה ולחוש כי היא המפתח להצלחה.
זה היה תהליך ארוך וקשה, שבו בכל יום היה עליה להתמודד ולמדוד – פיזית ורגשית – את עצמה מחדש, למצוא את החיובי ולא להישבר.
כמובן שכאשר היא הגיעה ליעד, חשה סיפוק ותענוג גדול מאוד מתוצאות המאמץ הסיזיפי והקשה. 

הגשמת האני העתידי
אין זה משנה מה אתם רוצים לשנות בחיים, עליכם ליצור מחויבות אמתית לשינוי כדי להצליח . רבים מסתפקים בתחושת גועל מהמצב הנוכחי מבלי ליצור תכנית אמיתית כדי להגיע למטרה. החדשות הרעות  הן – המפגש האמתי עם האני העתידי הנכסף (הרזה, החכם וכוי) יתרחש אך ורק אחרי שנתמודד בהצלחה עם כל שש רמות השינוי. הפרסים שמורים לאמיצים ומתמידים.
"כל החלומות שלנו יכולים להתגשם – אם יש לנו את האומץ לרדוף אחריהם "– וולט דיסני
החדשות הטובות הן שככל שנשפר את היכולת שלנו לדמיין את העתיד לפרטי פרטים, כוח הרצון בהווה משתפר ויש לנו סיכוי גבוה יותר להשיג את מטרותינו. בניסוי עם נשים שמנות צעירות, גילה הפסיכולוג לאונרד אפשטיין מאוניברסיטת באפולו, שנשים שהעדיפו סכום כסף של מאה דולר בעוד חצי שנה או שנה לעומת עשר דולר מיד, אכלו הרבה פחות אוכל לא בריא כאשר הציעו להן לאכול ככל יכולתן. מה זה אומר ? מי שמסוגל לשים את עצמו בעתיד  ולדמיין טוב יותר את העתיד ,הופך אותו למוחשי יותר וכך משפר את כוח הרצון בהווה ומונע החלטה כגון אכילת יתר שמחבלת במטרות עתידיות.
האני העתידי הרזה שלכם עדיין ממתין להיפגש אתכם. 

 סודות האסרטיביות- לחץ כאן וצפה בוידיאו טיפ  

סודות האסרטיביות- לחץ כאן וצפה בוידיאו טיפ סודות האסרטיביות- לחץ כאן וצפה בוידיאו טיפ

 

פנינה ודניס מרימסקי,
מומחים לתהליכי שינוי : אימון אישי, אימון עסקי , פסיכו-מטפוריקה, ו NLP : כולל אימון לאינטליגנציה רגשית, זוגיות, דימוי עצמי, הפרעת קשב וריכוז ולבעלי צרכים מיוחדים מה אומרים עלינו?
לוטוס הדרכה לשינוי
Google+

Related posts:

  1. פגשתי את האני העתידי הרזה
  2. מחפשים את המגדלור
  3. להגיד לא בלי פחד
  4. כן ליראת כבוד, לא לפחד
  5. למה חשוב לשחרר טינה ולסלוח?
הפוסט הזה פורסם בתאריך NLP, אומץ לב, אושר, אימון אישי, אסרטיביות, העצמה, הרזיה מהראש, כישורי חיים, כללי, למידה, פחד, שינוי בחיים, תודעה עם התגים , , . קישור קבוע.

כתיבת תגובה

האימייל שלך לא יוצג בבלוג. (*) שדות חובה מסומנים

*

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>