הגיע הזמן לסלוח

כעסים. לפעמים הם משתלטים עלינו, מתפשטים בכל נימי הלב וערוצי המחשבה, ולא נותנים מרגוע ומנוחה. נהפוך הוא, הם הולכים ומתעצמים מרגע לרגע, מיום ליום. יש אנשים שנותנים להם מקום גדול, מאפשרים להם להשתלט על החלטותיהם ופעולותיהם, נותנים להם להניע אותם ולנתב את דרכם בעולם.הם משלמים מחיר יקר עבור דרך חיים זו כי מחשבות שליליות שכיחות ועזות בנוגע לעבר,-חוסמות רגשות של סיפוק ושביעות רצון ומונעות שלווה ואושר בהווה. טיפוח טינה וחוסר סלחנות, נותנים לאחרים את הכוח לשלוט בנו. הם אינם מודעים לכך שמרירות וכעס כולאים אותנו רגשית .
אחרים, מצליחים להכניס את הכעסים לפינה צדדית, למחול ולסלוח לאלה שהכעיסו אותם, ולהמשיך הלאה. הם גילו את הסלחנות כמתנה, שאנו נותנים לעצמנו כדי להשתחרר מהעבר ותכונת מפתח לזוגיות מוצלחת ומאושרת.
לוי סמידס כתב "לסלוח זה לשלח אסיר לחופשי ולגלות , שהאסיר היית אתה".   מדוע דרך הסליחה היא הדרך ממנה ניתן לצמוח?
סלחנות פירושה: לוותר על הטינה או הרצון להעניש; למחול על עבירה או לבטל חוב.
מחקרים מגלים כי טינה מתמשכת צורכת מאיתנו אנרגיה שהייתה יכולה להיות מושקעת בערוצים מקדמים וגוררת אובססיה, כעס, מרירות ודיכאון. ידוע גם כי כעס ומתח עלולים לגרום למחלות שונות.
הפילוסוף פול בועז כתב: "סלחנות אינה משנה את העבר, אך היא מעצימה את העתיד".    

בין המתאמנים המגיעים אלינו לאימון לחיים יש כאלה הבאים עם מצבורי כעס רבים: כעס על ההורים/בן או בת הזוג, הבוס, האח או האחות וכו'.. העבודה איתם חייבת להתחיל ממקום נקי יותר, מאחר והכעס מעוור את עיניהם וסותם את אוזניהם. לכן, בשלב הראשון אנו מתמקדים בניקוי כעסים. העבודה נעשית על ידי תרגילי NLP ושימוש בשיטת הפסיכו-מטפוריקה, המאפשרים חדירה אל אזורי הלא מודע וגישה אל מקורות הכעס המוקדמים ביותר.עבור אנשים ששמרו טינה שנים רבות שיטת הפסיכו-מטפוריקה עוצמתית ביותר. מדהים לראות את אותם אנשים מגיעים לאימון כמו הר געש העומד להתפרץ בכל רגע ויוצאים נקיים וסלחניים.
בשלב הבא של האימון, אנחנו עובדים במישור הקוגניטיבי, לומדים ומתרגלים אסרטיביות ותקשורת אסרטיבית, מתאמנים איך להיות מוביל במקום להיות מובל . איך לנווט את החיים ולהשפיע עליהם במקום לתת לחיים לנווט אותם. היכולת לסלוח לעצמם בגין טעויות וחולשות,הינה גורם מכריע לאושרם וחיונית לפיתוח אמפתיה על-מנת,שיוכלו לסלוח לאחרים. מתאמן שלומד לסלוח לעצמו ולאחרים, מפתח גמישות מחשבתית ומשפר כושר למידה .למידה אפקטיבית פורחת בסביבה שמעודדת ניסוי וטעייה ומתנוונת בסביבה של ביקורתיות יתר. מתאמנים אלה, שעושים את כל הדרך באומץ לב  ובכנות, יוצרים לעצמם מציאות חיים חדשה, מושכלת ונכונה בהרבה. הם יוצאים מצוידים לחיי היומיום כשהכעס כבר לא שולט בהם ומתעלים את כל האנרגיות לעשייה בונה ולא למעשים שעליהם הם עלולים להצטער מאוד בעתיד.  מהי סלחנות פרואקטיבית?   

התהליך של סליחה יכול להיות תהליך משחרר, והגישה הפרואקטיבית תחזיר את מימד השליטה לחיים. היכולת לבחור היא מתנה מהחיים. ביכולתנו לסלוח או לא לסלוח ואף אחד לא יכול להכריח אותנו לפעול. באותה מידה, כשאנחנו באמת נחושים לסלוח למישהו, התגובה של אותו מישהו לא מונעת בעדנו לעשות זאת. אם באמת נבין ונכבד את יכולת הבחירה בחיינו, נגלה שבידינו הבחירה לא להיפגע או להיעלב בתחילה. האם אין זה הגיוני לגדוע בעודו באיבו את התהליך הכואב של היעלבות ,האשמה וסליחה?
  

                                                     לחץ כאן לצפיה בוידיאו טיפים    

גלה את סודות שיפור החיים - לחץ כאן לצפיה בוידיאו טיפים

לחץ בתמונה לצפיה בוידאו טיפים

אלה הם השלבים של סלחנות פרואקטיבית (ע"פ פרד לוסקר, חוקר מאוניברסיטת סטנפורד):
* שלב ראשון – אתה מרגיש כועס וצודק. אתה מאשים את מי שפגע בך כאחראי לתחושה שלך. אתה מרגיש שהמעשה שלהם ולא בחירת התגובה שלך- הוא זה שגרם לכעס. אתה כל כך כועס שאתה משוכנע שיהיה זה לא צודק לסלוח לעוול.
* שלב שני – אחרי זמן מה שאתה כועס, אתה לא מרגיש טוב עם הכעס. יתכן שזה מזיק לבריאות שלך או שאתה בוחר לתקן יחסים שניזוקו. אולי אתה מתחיל לראות את הבעיה דרך העיניים של הצד השני או אתה פשוט מחליט לשחרר את הבעיה מהחיים שלך. כך או כך ,אתה כבר לא כועס וסלחת למי שפגע בך (בן אדם אחר, עצמך או החיים בכללותם).
* שלב שלישי. אתה מבין את הערך הרב של סליחה, ואתה בוחר לשחרר את הכעס די מהר. בשלב זה אתה מודע שמשך הזמן שאתה ממורמר מהמצב תלוי בעיקר בך.
* שלב הרביעי. הבחירה הפרואקטיבית היא לא לכעוס ולעתים לסלוח מייד. אנו מבינים שזה כואב לנו ולאחרים לא לסלוח, ושהחיים יפים מדי מכדי לבזבזם על כעס בלתי פתור. כמו כן, זה ברור שלכל אחד מניעים אישיים ,ולפעמים בהבעתם אנו פוגעים האחד בשני. זה פשוט חלק מהחיים. אז למה להיעלב מהתנהגות זו? כמובן שיש אנשים שקל לנו לסלוח מראש ואחרים שמכעיסים אותנו בקלות. חשוב שנזכור שבידינו הכוח לבחור לסלוח כדי להביא שלווה וריפוי ביחסים ובתוך ליבנו.     

דניס ופנינה  מרימסקי,
מומחים לתהליכי שינוי : אימון אישי, אימון עסקי , פסיכו-מטאפוריקה,  ו  NLP : כולל אימון לאינטליגנציה רגשית, זוגיות, דימוי עצמי, הפרעת קשב וריכוז ולבעלי צרכים מיוחדים מה אומרים עלינו?
לוטוס הדרכה לשינוי
Google+

Related posts:

  1. סלחנות – בעלת ברית חשובה לדרך
  2. למה חשוב לשחרר טינה ולסלוח?
  3. הכל או לא כלום
  4. פגשתי את האני העתידי הרזה
  5. שורשים עמוקים של הכרת תודה
הפוסט הזה פורסם בתאריך NLP, אימון אישי, כישורי חיים, כללי, סלחנות, תודעה עם התגים , , . קישור קבוע.

כתיבת תגובה

האימייל שלך לא יוצג בבלוג. (*) שדות חובה מסומנים

*

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>