המרשם הסודי לאושר

פנינה

האם העידן בו אנו חיים מפחית או מגביר את תחושת האושר שלנו? מהו אושר?
האם ניתן להשיג אושר בעזרת כוח רצון והתכוונות? האם שפע כלכלי מצמיח אושר פנימי? ומה הקשר בין זוגיות טובה לאושר, ולהפך?
נתחיל מהסוף. מחקרים מלמדים שחיי חברה מלאים וזוגיות טובה מאפיינים אנשים מאושרים. או שמא אנשים מאושרים הם בעלי כישורים חברתיים מצוינים וגם בני זוג מוצלחים? מה גורם למה? סיפור הביצה והתרנגולת. בנוסף, מחקרים עדכניים מצביעים על כך שאנשים מאושרים מאריכים חיים יותר מאלה החיים בתחושת דיכאון, בהפרש משמעותי של -  תשע שנים (!)
לעומת זאת, הקשר בין עושר לאושר איננו ישיר. מתברר כי שפע חומרי לא גורם לאושר, נהפוך הוא – תרבות הצריכה המוגברת מחדדת פערים, השוואות וקנאה ומדגישה תחושה של "חצי כוס ריקה" בקרב אנשים רבים. אלה, מן הסתם, הם גורמים מרחיקי אושר אישי.

ממה מורכב האושר?
באימון לאושר אנו מבקשים מהמתאמנים שלנו לדמות את עצמם לעץ.
השורשים הם – הערכים, האמונות והתפיסות הבסיסיות שלנו את עצמנו ואת העולם הסובב אותנו. ה- being.
הענפים הם העשייה ה- doing שחייבת לבוא בהלימה עם ה- being ורק תאום מושלם ביניהם יצמיח את: צמרת העץ – את ה- have.
זרימה נכונה ומדויקת בין השלושה תיצור הרמוניה פנימית, שלווה ושלמות שהם המצע לצמיחה של אושר אמיתי.

הפסיכולוג מרטין סליגמן קבע נוסחה להגדרת אושר: (א = ט+נ+ש): אושר = טווח אושר קבוע +נסיבות החיים + שליטה רצונית.
מסתבר שלאושר יש גורם  גנטי, אנו יורשים מהורינו את היכולת להיות מאושרים. על כן, חצי מהיכולת להיות מאושרים מקורה בנטייה מולדת. זהו טווח האושר הקבוע.
שני הגורמים האחרים הם בידיים שלנו. הראשון – הוא נסיבות החיים -  עם מי נתחתן, איפה נגור, האם נהיה בריאים והאם נדע מחסור או שהחיים יעניקו לנו מצע חומרי יציב. לפי זליגמן, נתונים חיוביים הקשורים בנסיבות החיים ישפיעו לטובה על האושר האישי ברמה של 10% בלבד.
לגורם השני שבידינו – השליטה הרצונית – השפעה רבה יותר על רמת האושר שלנו. חשיבה חיובית, אופטימיות, הוקרה והכרה בדברים הטובים שיש לנו ("חצי הכוס המלאה"), יכולת מחילה לפוגעים בנו וגמישות מחשבתית – יגבירו את היכולת להעצים את האושר.

לחץ כאן לצפיה בוידיאו טיפים

גלה את סודות הזוגיות והאסרטיביות- לחץ כאן וצפה בוידיאו טיפים
לחץ בתמונה לצפיה בוידיאו טיפים

אימון לאושר
באימון לאושר, אנחנו מלמדים את המתאמנים שלנו כיצד להפוך לאופטימיים יותר, איך לשלוט ולהסית מחשבות פסימיות שצצות באופן אוטומטי, אנחנו מתייחסים לנסיבות ומצבים שונים בחיים ובוחנים אותם מכל עבר בדרך שמחדדת גמישות מחשבתית וראייה חיובית. במהלך עבודת האימון, אנחנו מזקקים את הערכים החשובים למתאמן באמת, את מהותו הפנימית, את הבסיס והשורשים שלו ומסיטים הצידה גורמים חיצוניים שבטעות נדמה שהם מגבירים אושר, ובפועל הם רק מרחיבים את תחושת התסכול וההחמצה.
כך למשל, אדם שהגיע אלינו לאימון אישי בתחושה שהוא לא מרגיש. לא מתרגש, לא שמח, לא מתלהב, לא נהנה. הוא נוסע לחו"ל, קונה לעצמו מכל טוב, מייחל להרגיש מאושר ושמח, אבל זה לא קורה.
בעבודה הדרגתית באימון, בהתאם לאלמנטים שציינו, ובסיוע תרגילי NLP התחבר המתאמן לרבדים עמוקים ופנימיים שבו, לערכים המהותיים ולשורשים. במקביל עבדנו ויישמנו תרגילים התנהגותיים ופיזיים להגברת חיוכים, צחוק, חשיבה חיובית והכרת ה"יש". בסיום תהליך מורכב יצא המתאמן שלנו לדרך חדשה ואופטימית, מלווה בזוגיות חדשה ומאושרת!

פניה ודניס מרימסקי,
מומחים לתהליכי שינוי : אימון אישי, אימון עסקי , פסיכו-מטפוריקה,  ו  NLP : כולל אימון לאינטליגנציה רגשית, זוגיות, דימוי עצמי, הפרעת קשב וריכוז ולבעלי צרכים מיוחדים. מה אומרים עלינו?
לוטוס הדרכה לשינוי
Google+

Related posts:

  1. האם יש מתכון לאושר?
  2. האם אפשר ללמוד איך להיות מאושרים?
  3. למי מתאימה נוסחת ה- Be-Do-Have: תעוזה– מעשים- הצלחה?
  4. סלחנות – בעלת ברית חשובה לדרך
  5. ויכוחים לצד זוגיות טובה
הפוסט הזה פורסם בתאריך NLP, אושר, אימון אישי, כישורי חיים, כללי עם התגים , , . קישור קבוע.

כתיבת תגובה

האימייל שלך לא יוצג בבלוג. (*) שדות חובה מסומנים

*

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>