עד כמה אפשר לדחות?

פנינה

 שנת הלימודים ההולכת ומתקדמת מחדדת מחדש נושא מוכר וכאוב עבור רבים – הדחיינות.
"דחיינים מקצועיים", אלופים בדחיית משימות הכרחיות, מונעים או מעכבים הכנת עבודות, למידה לקראת מבחנים או ביצוע פרויקטים עד לדקה ה-90, ולעיתים אף מעבר לזה. הדחיינים שבינינו מעדיפים לעצום עיניים ולדחות את ההתמודדות הבלתי אפשרית ממחר למחרתיים, שכן כל מטלה נתפסת על ידם כמו הר גבוה ובלתי עביר. דחיית הקץ עשויה לגרום להם לכישלון בהתמודדות, וכך קורה שסטודנטים שדוחים לימוד לקראת מבחן, ייכשלו בזמן אמת ולא יוכלו להמשיך במסלול לימודיהם ועובדים עצמאים הנדרשים לבצע פרויקטים, יידחו את העשייה ובכך יפסידו לקוחות.

 כיצד מתמודדים עם בעיה של דחיינות?
לאימון אישי מגיעים אלינו לא מעט אנשים שמרגישים תקועים מבחינה מקצועית ולימודית, בגלל נטייתם לדחיינות. מקרה לדוגמא, הוא סטודנט, איש מוכשר רגיש ואכפתי, שהתקשה לעבור בחינות באוניברסיטה בגלל בעיה של דחיית משימות וניהול לקוי של זמן – שמקורו בפחד מכישלון ואכזבות. בדקנו איתו מה הם ערכי ההתנעה שלו, איזה ערכים מניעים אותו בחייו משלב לשלב, וראינו שחשוב לו להיות מחובר לנושא של איכות הסביבה וקיימות.
אימנו אותו לפתח גישת הצלחה, גישה המתייחסת לכל משימה כאל אתגר, שאפשר להתמודד איתו. בנוסף, הגדרנו והפנמנו את העיקרון שכל תוצאה שתתקבל היא בגדר משוב ממנו אפשר לצמוח, ולא כישלון.
בעזרת תרגילי NLP – הגברנו ערנות ומודעות ל"מבזבזי הזמן" שלו – הפרעות והסחות דעת (אינטרנט, טלוויזיה וכו..), איך, מתי ולמה הוא עושה בהם שימוש. לאחר מכן בנינו תוכנית מדויקת של לוחות זמנים – למשימות  , להנאות ולבילויים, עליה היה צריך להקפיד ולדווח לנו על ביצועה. הוא למד אסרטיביות. למימוש עשייה וביצועים במסגרת לוחות זמנים, כמו למשל יישום משימה בשלבים מושכלים כדי שלא להיתקף בפאניקה ושיתוק מגודלה של המשימה.
על ידי תרפיית קו הזמן "ניקינו" כעסים, חסמים ופחדים ומצאנו שלמתאמן שלנו חשוב לעשות מעשים חיוביים למען החברה ולתרום לה בתחום הסביבה, הקרוב לליבו.
עם סיום האימון, הוא דיווח על התקדמות מרשימה בניהול הזמן, ולא פחות חשוב – ביצוע המשימות הפך להיות כייף עבורו ולא עוד יעד מפחיד ומרתיע. מובן, שהתהליך, שאפשר לו להיות נינוח ורגוע, הביאו להישגים בלימודים וגם בקשרים החברתיים.

 טיפים להתמודדות עם דחיינות
* הכנסת תזכורות בטלפון/ אדם המזכיר לנו לבצע משימה כזו או אחרת/ רישום משימות ביומן (כולל מועד סיום)
* יצירת תמריצים לעמידה במטלה בלוח זמנים נדרש
* בכל משימה, מצאו מרכיב של כיף. צרו לעצמכם תנאים טובים וסביבה תומכת כדי להתחיל; שולחן נקי ומסודר, כלים טובים ומשהו לשתות.
* חיזוק מוטיבציה על ידי עבודה בשלבים, דיווח על הצלחות בכל שלב לאדם קרוב
* מצאו פשרות בין הרצון שלכם לסיפוקים והרצון שלכם לעבוד. אפשרו לכם הפסקות לצורך צפייה בטלוויזיה או שיטוט באינטרנט לזמן מוגבל ולאחר מכן התחילו בעבודה, אך  אל תחכו לתנאים מושלמים. התחילו בביצוע המשימה.
* התחילו עם משימה קצרה וקלה ומייד אחר כך (ולפני שאתם מתעייפים) תיגשו למשימה "הכבדה". אחרי המשימה "הקלה".
* שימו לב מה הם סוגי ההפרעות ומה מסיח את דעתכם. אחרי שתהיו מודעים להפרעות תוכלו לפעול למנוע או להקטין אותן.
* אם תבינו מדוע קורית הדחיינות? האם מקורה בפחד מכישלון, אמונות מגבילות, הפרעת קשב וריכוז, קושי לקבל החלטות או לקבוע סדרי עדיפויות? – תוכלו לתת מענה מדויק וטוב לבעיה.

 לחץ כאן לצפיה בוידיאו טיפים

גלה את סודות הזוגיות והאסרטיביות- לחץ כאן וצפה בוידיאו טיפים לחץ בתמונה לצפיה בוידיאו טיפים

 

פניה ודניס מרימסקי,
מומחים לתהליכי שינוי : אימון אישי, אימון עסקי , פסיכו-מטפוריקה,  ו  NLP : כולל אימון לאינטליגנציה רגשית, זוגיות, דימוי עצמי, הפרעת קשב וריכוז ולבעלי צרכים מיוחדים. מה אומרים עלינו?
לוטוס הדרכה לשינוי
Google+

Related posts:

  1. הכל או לא כלום
  2. מחיר הפרפקציוניזם
  3. לא דוחים למחר, מתמודדים עם הדחיינות עוד היום
  4. להגיד לא בלי פחד
  5. מחפשים את המגדלור
הפוסט הזה פורסם בתאריך NLP, אימון אישי, דחיינות, כישורי חיים, כללי, למידה, עסקים, פחד, קריירה, קשב וריכוז. קישור קבוע.

תגובה אחת על עד כמה אפשר לדחות?

  1. מאת משה:‏

    טיפים נהדרים

כתיבת תגובה

האימייל שלך לא יוצג בבלוג. (*) שדות חובה מסומנים

*

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>