אם אין אני לי מי לי?

פנינה

מה מונע מאיתנו לקדם ולהגשים חלומות ושאיפות? האם האשמה נעוצה רק בחיים? במציאות? או שאולי מקורה דווקא במכשולים שאנחנו מציבים לעצמנו מבפנים? זה מתחיל מגיל קטן. משוב שלילי שמקבל ילד במערכות החינוך, ולעיתים גם במשפחה, זורע זרעים לדימוי העצמי ירוד ולחוסר ביטחון עצמי. כשהילד גדל ומתבגר, ומנסה לגעת בחלום, אותן מחשבות שליליות – שהן כבר חלק מובנה ממנו, יצוצו באופן אוטומטי, וירפו את ידיו, ימנעו ממנו לממש שאיפות, רצונות וכמיהות.

ללמוד להאמין בעצמנו
הזרעים, כאמור, נטועים עמוק, קשה מאוד להוציאם מהשורש ולשתול במקומם הערכה, ביטחון ואמון עצמיים. מצד שני, האם ניתן לעשבים הרעים שבנו להפריע לצמיחה ולהתפתחות?
הגיע אלינו לאימון אישי גבר כבן 50, עצמאי בעיסוקו, מנהל עסק שלא ממש הצליח להמריא. כשפגשנו אותו, הוא היה כעוס על עצמו, רוטן ומקטר על כל תחום בחייו: עבודה, זוגיות וילדים. הוא היה מוצף בכעסים, טינה ונקמנות.
באימון עשינו עבודה בכמה מישורים. ראשית, עבדנו על תפיסה עצמית. בחנו לעומק – על ידי תרגילי NLP ותרפיית קו הזמן – שאלות מהות כמו: מה עושה אותך מאושר? ממה אתה מתעצב? פוחד? על מה אתה כועס? איך אתה כועס? בעזרת תרגילים אלה, העובדים עם הלא מודע, ראינו מה הם החסמים, ניקינו כעסים ופחדים, והמרנו אותם באומץ. חיזקנו את כוח הרצון והמטרות שלו, גם בעזרת תרגילים פיזיים, והדגשנו את זהותו הפנימית הנעוצה במיקוד שליטה פנימי ולא חיצוני.
בשלב הבא של האימון, ביצענו את תרגיל הפנטזיות. בדמיון מודרך, הוא היה  צריך להגדיר שלוש משאלות שיש לו, וכך גם ראינו את דרכי הפעולה שלו להשגתן. בדיאלוג שקיימנו עם הלא-מודע שלו, הוא ניסח במילים משלו איך הוא רואה את ההצלחה שלו, הוא תיאר איך היא נראית בעיני רוחו, איפה היא גרה אצלו בגוף, איך היא מרגישה, כיצד היא נשמעת ומהו רוצה לשדר לעולם – לסביבתו הקרובה והרחוקה? כך, ללא שליטה, הוא הוציא מעצמו תובנות מדהימות ותשובות משמעותיות באשר לדברים שהוא צריך. המסר העיקרי שהמתאמן שלנו הוציא מהתרגיל היה הרצון להתיידד עם עצמו, לאהוב ולכבד את האני שחי בו, אותו אני שמאז שהוא ילד חי בתחושת כישלון.
טכניקה נוספת עימה עבדנו נקראת "טכניקת וולט דיסני", אף היא מתחום ה-NLP – המאגדת בתוכה שלושה תהליכים: החולם – פרמטר חזותי המתייחס ליצירת רעיונות חדשים. המציאותי – שהוא תחושתי, ומאפשר להוריד את הרעיונות מרובד החלימה לרובד המציאות.  והמבקר – השמיעתי, מיועד לסינון והתאמת החלום למציאות בעיניים ביקורתיות.
בהמשך התהליך, הוא התבקש לרשום עשרה משפטים המתחילים במילה "אני". (אני חכם, אני טוב לב…). ביצוע המשימה גרם לו להתפעלות מכך שהיה לו כל-כך הרבה מה לכתוב על עצמו! בהמשך, הוא דמיין בעיני רוחו איך כל אחד מהסעיפים האלה גורם לו להתנהג בסיטואציות מורכבות, עימן הוא מתמודד בחייו.
לסיום, עבדנו עם "טכניקת מחולל התנהגויות חדשות", אף היא בעזרת NLP, כדי להביא להפנמה של התהליך ושילוב איכויותיו בחיי היומיום.
האימון איפשר לו, בסופו של דבר, להחזיר שליטה לחייו, ומכאן גם להביא לתוצאות רצויות, לשמחה ולבריאות גופנית. הוא רשם לעצמו ביומן הישגים והצלחות – דבר שאיפשר לו לפרוט את ההצלחה לרצף מעשים ותוצאות חיוביים.

אני פנימי ממוקד
אחד התהליכים המשמעותיים באימון אישי הוא חיזוק "אני פנימי ממוקד" (Centered Self), המתייחס למערכת היחסים שלנו עם עצמנו: מערכת יחסים המושתתת על חמלה, כבוד ואמונה. "אני פנימי ממוקד" פועל הפוך מהצורה השלילית, המזלזלת והביקורתית שאנו מיחסים לעצמנו מדי פעם. הוא גם פועל בניגוד למוקד שליטה חיצוני, הגורם לנו להאשים את כל העולם בקשיים שניצבים מולנו. באימון אנחנו לומדים לייסד מערכת יחסים בריאה והרמונית עם עצמנו, להיות החבר הכי טוב שלנו.

לחץ כאן לצפיה בוידיאו טיפים

גלה את סודות הזוגיות והאסרטיביות- לחץ כאן וצפה בוידיאו טיפים

לחץ בתמונה לצפיה בוידיאו טיפים

פניה ודניס מרימסקי,
מומחים לתהליכי שינוי : אימון אישי, אימון עסקי , פסיכו-מטפוריקה,  ו  NLP : כולל אימון לאינטליגנציה רגשית, זוגיות, דימוי עצמי, הפרעת קשב וריכוז ולבעלי צרכים מיוחדים. מה אומרים עלינו?
לוטוס הדרכה לשינוי
Google+

Related posts:

  1. מהיכן שואבים את האומץ לחולל שינוי בחיים?
  2. מדוע חשוב לטעות?
  3. מסע הגיבור האלמוני
  4. לנצח את הפחד
  5. לשאול את השאלות הנכונות
הפוסט הזה פורסם בתאריך NLP, אומץ לב, אימון אישי, אסרטיביות, העצמה, ייעוד חזון, כישורי חיים, כללי, למידה, עסקים עם התגים , , , , , , , , . קישור קבוע.

כתיבת תגובה

האימייל שלך לא יוצג בבלוג. (*) שדות חובה מסומנים

*

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>