כיצד מוסיפים את הכוח לרצון?

פנינה 

 דחיית סיפוקים  מבדילה אותנו מהחיות ומהווה בסיס לפיתוח כל התרבות האנושית.
אנחנו עובדים עכשיו כדי להרוויח כסף מחר, כדי  לצבור רכוש וליהנות ממנו בעתיד.
ילדים שלומדים לדחות סיפוקים מפתחים אינטליגנציה רגשית והופכים לאזרחים מוצלחים כי יש להם סבלנות ללמוד ולחכות… אם יש לנו מזל בבחירת הורים, הסבלנות שלא קונים באף חנות היא חלק חיוני מהחינוך שלנו. אם אין לנו מזל ונולדנו להורים אימפולסיביים חסרי סבלנות, שלימדו אותנו להתנהג כמוהם, עכשיו זה הזמן המתאים לשנות את דרכינו וליצור את המזל הנדרש.
היכולת לדחות סיפוקים היא חלק מתחום יכולות הנקרא "כוח רצון".
לכולם יש רצון – חיינו מלאים ברצונות וחלומות.
כאשר יש לנו גם כוח רצון, אנו יודעים לגייס את עצמינו ולהתמיד כדי להפוך את הרצונות והחלומות למציאות.
במילים אחרות כוח רצון הינו תכונה חיונית למצליחנים. 

הדרך המתוקה להוספת כוח לרצון
מסתבר שכוח רצון דומה לכוח שיש לנו בשרירי הגוף. כדי לפתח שרירים בגוף עלינו לאכול נכון ולהתאמן. ד"ר רוי באומסטר , פרופסור לפסיכולוגיה באוניברסיטה של פלורידה, חקר את התחום של שליטה עצמית וכוח רצון. הוא גילה שאפשר לחזק כוח רצון לאורך זמן על ידי תרגולו בדיוק כמו שרירים. אחרי שאנחנו מתאמצים, שרירי הגוף מתעייפים ורמת הגלוקוזה בדם יורדת. אותה תופעה בדיוק מתרחשת אחרי שאנחנו מפעילים כוח רצון – התוצאה היא מעין התרוקנות של אנרגיה מהאגו שמתבטאת בגוף בירידה ברמת הגלוקוזה (הסוכר) בדם. על כן, אכילת גלידה או שתיית משקה עם סוכר, נדרשת כדי להחזיר לנו אנרגיה "נפשית" ולהפעיל מחדש את שרירי כוח הרצון.
במחקר שנעשה על שופטים בישראל  השנה הסתבר ששני שליש מהחלטות לשחרר מוקדם נלקחו אחרי הפסקת צהריים וכמעט אף פעם לא לפני. למה? כנראה החלטות כאלו  גם צורכות גלוקוזה. להבדיל אלפי הבדלות, מחקר על כלבים מראה שגם אצלם גלוקוזה מתגברת כוח רצון.
.
חדשות טובות ורעות לשואפים לרזות ושעושים דיאטות 
החדשות הרעות הן – בשביל כוח רצון זקוקים לגלוקוזה וכדי לקבל גלוקוזה חייבים לאכול.
החדשות הטובות הן – שינויים מתונים בהרכב המזון לכיוון אכילה בריאה עשויים לעזור יותר לרזות מאשר דיאטות קיצוניות. 

איך מגייסים את כוח הרצון לטובת דיאטה מוצלחת?
אנשים בעלי משקל עודף פלוס, כלומר אנשים שמנים מאוד, מתמודדים כל חייהם עם דיאטות שונות ומגוונות. לעיתים לאחר ההצלחה באה נסיגה שמחזירה את המצב לקדמותו, אם לא גרוע יותר…וחוזר חלילה.  כדי להצליח באמת – עליהם להבין שהבעיה מקורה בעולם הרגש, ההתמודדות היא עם עצמם והפיתרון נעוץ בעמידה מול השדים שבפנים.
כמאמנים אישיים, אנו עוסקים גם באימון להרזיה מהראש למטה.
לא מכבר הגיעה אלינו בחורה, מאוד שמנה, שביקשה את עזרתנו. היא הייתה די מיואשת לאחר שניסתה אינספור דיאטות, כדורים, שיקויים וכיוב', אבל לא הצליחה להגיע לירידה המיוחלת במשקל.
עבודת האימון עימה נסבה סביב המאמץ להגדיר מהו אוכל עבורה מהבחינה הרגשית? מה נותנת לה האכילה? מדוע היא לא יכולה לשלוט ולנתב את הצורך באוכל? השאלות האלה חידדו את מצבה – הרעב שלה הוא רעב רגשי, הוא קשור בדימוי עצמי שלילי ונמוך ובאמונות עצמיות מגבילות.
עבדנו עם הבחורה בעזרת תרפיית "קו הזמן" הבוחנת לעומק את חייה מן העבר ועד להווה ועל-ידי טכניקות "מיזוג מטרה לעתיד", "פנים אל פנים", "הכללה לעתיד", ניקוי פרמטרים רגשיים מזיקים והשתלת אסטרטגיות לטובת התמודדות עם מצבים שונים. הגברנו וחיזקנו את האמונה שלה בעצמה ואת ההכרה בערכה העצמי. התהליכים נעשו במקביל על-מנת, בראש ובראשונה,  לפתח ולהעצים את הדימוי העצמי שלה. מכאן והלאה, יכולנו לחזק את זהותה העצמית ולהיעזר בתרגילי דמיון מודרך, בהם ראתה את עצמה בעיני רוחה כאדם לא שמן…מתנועע בקלות, אפילו רוקד בהנאה…
משם עברנו אל "גישת הפתרונות" – בעזרתה אנו פענחנו יחד מה נמצא בשליטתנו ומה לא. המתאמנת שלנו גילתה ש-90% מהאנרגיה היא משקיעה בדברים שאינם בשליטתה, דבר הגורם לה תסכול וכאב. מכאן הדרך אל המקרר – מהירה, בטוחה וקלה…  לימדנו אותה איך להשקיע את האנרגיה בפתרונות, במה שנמצא בשליטתה ולמקד אותה בתוצאה הרצויה.
בפועל, זה אומר לקבוע משימות מפורטות כולל לוחות זמנים, לעמוד בהם ולדווח לנו. משימות כגון: לו"ז להליכה לחדר כושר, הנאה (!!) מהפעילות בחדר כושר, אכילה מבוקרת בין הארוחות (במקום להגיע מורעבת לארוחה ולטרוף…), התמדה באכילת מזון בריא וכו'.
התהליך היה קשה ומורכב. אנחנו עדיין בתוכו. אבל אחרי חמשת הקילו הראשונים, החלה להתבסס בה תחושת הצלחה ואושר!! עד היום היא ירדה 20 קילו, היא מרגישה הרבה יותר טוב, התחילה להחליף מלתחה, חוגגת את הצלחתה והיא בדרך ל-20 קילו הבאים…. 

עצות המומחים לחיזוק כוח רצון
- הימנעו מפיתויים. אנשים עם כוח רצון חזק עושים את הכל כדי להסיח את דעתם מהפיתויים. אם הייתם אדם וחווה, יכולתם להישאר בגן עדן על ידי אי הקשבה לנחש. יותר קל לא לקנות גלידה מאשר להתמודד עם אי הוצאתה מהמקרר אחרי הקנייה.
- תרגול ביציאה מאזור הנוחות. תרגילו את הגוף והראש לעשות דברים פחות נוחים לדוגמא השכמה מוקדמת יותר. חשוב להתמיד בתרגול ולעשות את הכל בהדרגה
כדי לפתח שרירים של כוח רצון. תזכרו שכל אחד נמצא בחדר כושר פרטי בו מפתחים שרירי כוח רצון.
- הכינו רשימה של משימות שעליכם לעשות (to do list) ועדכנו אותה עם הביצוע
      של כל משימה.
-   פצלו משימות גדולות לקטנות יותר. צעד ראשון חיובי מתגמל אותנו בכוח רצון להמשך הדרך. השלב הראשון של פיתוח כושר בריצה יכול להיות קניית נעליים נוחות ומתאימות והשלב השני הליכה מהירה. כאשר מתרכזים על מה שכן אפשרי לעשות עכשיו , המשימה "הגדולה" נראית הרבה יותר ברת ביצוע.
- חגגו כל הצלחה קטנה. כדאי למקד את זרקור המודעות בדברים שאתם רוצים
     להרבות כגון הצלחות בהפגנת כוח רצון.
- גייסו עוזרים לבקרה ועידוד. כדי לתגבר את רמת המחויבות לשינוי, כדאי לגייס
     אדם קרוב שיהיה שותף לתהליך ויתעניין בהתמודדות שלכם.

                                                        לחץ כאן לצפיה בוידיאו טיפים  

גלה את סודות הזוגיות והאסרטיביות- לחץ כאן וצפה בוידיאו טיפים

לחץ בתמונה לצפיה בוידיאו טיפים

 

פניה ודניס מרימסקי,
מומחים לתהליכי שינוי : אימון אישי, אימון עסקי , פסיכו-מטפוריקה,  ו  NLP : כולל אימון לאינטליגנציה רגשית, זוגיות, דימוי עצמי, הפרעת קשב וריכוז ולבעלי צרכים מיוחדים. מה אומרים עלינו?
לוטוס הדרכה לשינוי
Google+

Related posts:

  1. המוח
  2. האם יש לכם מספיק זמן?
  3. האם אתם יודעים לעמוד על קצות הבהונות?
  4. מהו משקלה של היושרה שלכם?
  5. מסע הגיבור האלמוני
הפוסט הזה פורסם בתאריך אימון אישי, העצמה, הרזיה מהראש, כישורי חיים, כללי, למידה, קשב וריכוז, שינוי בחיים עם התגים , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . קישור קבוע.

כתיבת תגובה

האימייל שלך לא יוצג בבלוג. (*) שדות חובה מסומנים

*

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>